Czym jest Squeeze Page?
Squeeze Page (z ang. strona, który wyciska; potocznie nazywana wyciskaczem) jest to zwykle bardzo prosta i czytelna strona internetowa (landing page), która została stworzona by skłonić użytkownika to konkretnej akcji.
Najczęściej tą pożądaną akcją jest zapisanie się użytkownika do naszej listy adresowej czyli po prostu pozyskanie jego adresu e-mail, za co w zamian oferujemy mu dostęp do jakiejś wartościowej wiedzy (na przykład przesyłanej mu cyklicznie przez wielokrotne autoresponder) (wyciskanie z ruchu na stronie jak największej liczby adresów e-mail). Dzięki temu będziemy mogli nawiązać z nim stałą więź, wykreować się na eksperta w danej dziedzinie, a w przyszłości oferować mu swoje usługi lub produkty albo na przykład wysyłać mu reklamy.
Mówi się, że na squeeze page użytkownik może dokonać tylko dwóch czynności:
- podać swój adres e-mail,
- opuścić stronę.
Między tymi czynnościami możemy wstawić "i" albo "lub".
Jak wygląda Squeeze Page?
Tak jak pisałem, najczęściej jest to prosta strona, która składa się tylko z trzech elementów:
- nagłówek, w którym zwykle znajduje się temat kursu / szkolenia,
- tekst lub (coraz częściej) nagranie video, promujące dany kurs,
- formularz rejestracyjny, w którym użytkownik może podać swój adres e-mail i czasami także imię.
Dlaczego Squeeze Page?
Z badań wynika, że w przypadku zwykłej strony internetowej, aż 90% użytkowników opuszcza stronę bez zagłębiania się w jej podstrony! Trudno jest więc w takiej sytuacji pozyskać odpowiednią ilość adresów e-mail.
Mówi się, że dobry Squeeze Page może mieć nawet 70% skuteczności w pozyskiwaniu nowych adresów e-mail! Oczywiście efektywność Squeeze Page zależy w bardzo dużym stopniu od tematyki, a także od innych czynników takich jak treść, wygląd strony itd.