Czym jest autoresponder?
Słowo autoresponder, jak łatwo się domyślić, pochodzi z języka angielskiego. Jest to połączenie słów auto i responder, co można luźno przetłumaczyć na "automatyczny odpowiadacz". Takie rozumienie słowa autoresponder bardzo dobrze tłumaczy, czym on tak naprawdę jest.
Krótko mówiąc, autoresponder jest po prostu programem, opcją w programie lub skryptem, który automatycznie wysyła wiadomości. Był on wykorzystywany nie tylko w programach pocztowych, ale także w komunikatorach czy czatach typu IRC.
Jeszcze kilka lat temu pojęcie autoresponder odnosiło się tylko do automatycznej odpowiedzi programu do obsługi poczty na otrzymanego maila. Najczęściej używali go na przykład pracownicy (z resztą do tej pory niektórzy go używają), którzy wyjechali na urlop i nie mogli przez dłuższy czas odebrać poczty. Wówczas po wysłaniu wiadomości e-mail do takiej osoby, błyskawiczne otrzymywaliśmy odpowiedź typu:
Witam,
Jestem na urlopie od 21.11.2010 do 28.11.2010 i w tych dniach nie będę miał dostępu do poczty. Odpowiem na wszystkie maile po powrocie.
Pozdrawiam,
Maciej XYZ
Wraz z rozwojem internetu, potoczne rozumienie terminu autoresponder uległo zmianie. Dziś, gdy ktoś mówi o autoresponderze, to najczęściej ma na myśli wielokrotny autoresponder.
Czym jest wielokrotny autoresponder?
Wielokrotny autoresponder jest niesamowitym narzędziem, które w bardzo krótkim czasie, może Ci zapewnić wręcz niesamowite zyski i korzyści, które będziesz czerpał do końca życia.
Napisałem to nie tylko po to, by przyciągnąć Twoja uwagę, ale także dlatego, że najnormalniej w świecie, jest to prawda. Każdy specjalista od marketingu internetowego i e-biznesu z pewnością potwierdzi te słowa.
Wielokrotne autorespondery są uważane za najlepsze źródło zarobków w internecie!
Jeżeli chodzi o bardziej precyzyjną odpowiedź na pytanie czym jest wielokrotny autoresponder, to jest to systemem, który:
- gromadzi listę maili subskrybentów,
- automatycznie wysyła do nich wiadomości (które wcześniej wrzucisz do systemu),
- przygotowuje raporty, analizuje statystyki dotyczące listy mailowej,
- umożliwia wysłanie do użytkowników mailingów, czyli pojedynczych wiadomości, zawierających np. reklamę.
Podsumowując, można powiedzieć, że wielokrotny autoresponder jest narzędziem, które zapewnia Ci stały kontakt z subskrybentami, którzy w każdej chwili mogą się stać również Twoimi klientami. Pozwala on też na wykreowanie wokół swojej osoby wizerunku eksperta, specjalisty w danej dziedzinie, co oczywiście też znacznie wpływa nie tylko na wzrost zainteresowania Twoją listą mailową, ale także zwiększa efektywność Twoich reklam.
Jak działa wielokrotny autoresponder?
Działanie wielokrotnego autorespondera polega na tym, że na początku tworzysz listę wiadomości, w których przekazujesz pewną wiedzę, dotyczącą np. pozycjonowania. W kolejnych mailach opisujesz różne aspekty dotyczące głównego tematu. Następnie ustalasz z jakim opóźnieniem mają te maile być wysyłane do Twoich użytkowników (czyli np. pierwszy mail od razu po rejestracji, drugi następnego dnia, trzeci po 2 dniach itd.). Skoro masz już przygotowany kurs, pozostaje Ci tylko zachęcenie użytkowników do zapisania się do Twojego autorespondera.
Skąd użytkownicy na liście mailowej?
Aby zachęcić użytkowników do zapisu na swoją listę mailową musisz ich przekonać o wartości wiedzy, którą zamierzasz im przekazać. Możesz to zrobić np. udostępniając im jakieś fragmenty kursu, przygotowując nagranie video, na którym o nim opowiesz itp. Zdecydowanie łatwiej jest zachęcić potencjalnych subskrybentów do zapisu, jeżeli już wcześniej znali Twoją osobę, na przykład byli czytelnikami Twojego bloga. Wówczas mają już do Ciebie jakieś zaufanie, są przekonani o Twojej wiedzy i doświadczeniu. Jak łatwo się domyślić, w takiej sytuacji zdecydowanie bardziej skłonni będą do udostępnienia swojego adresu e-mail, ponieważ uznają, że im się to opłaci.
Często stosowanym, parafrazując kabaret Ani Mru Mru, "chłitem martekindowym" jest udostępnienie subskrybentom, oczywiście poza wartościowym kursem, także bonusa, w postaci jakiegoś darmowego ebooka lub nagrania video. Jedynym warunkiem, jaki należy spełnić, aby go otrzymać, jest oczywiście podanie adresu e-mail, co jest jednoznacznie z zapisaniem się na dany kurs.
Kolejnym, bardzo popularnym i bez wątpienia skutecznym sposobem na wypromowanie swojego kursu jest też stworzenie squeeze page.
Jeżeli chciałbyś bardzo szybko dowidzieć się, jak zdobywać subskrybentów i zarządzać listą adresową, to zachęcam Cię do zapoznania się z ciekawą ofertą najlepszych szkoleń z autoresponderów.
Podsumowanie
Jeżeli interesuje Cię takie tematy jak marketing internetowy czy e-biznes i chciałbyś zacząć zarabiać prawdziwe pieniądze w internecie, to wielokrotny autoresponder jest dla Ciebie narzędziem nie tyle pomocnym, co niezbędnym.
Jeżeli masz jakieś pytania, wątpliwości lub potrzebujesz pomocy, skontaktuj się ze mną, zapraszam do działu Kontakt
.